preloader
بررسی پارامتر های اثر گذار بازار فولاد۱۴۰۱

بررسی پارامتر های اثر گذار بازار فولاد۱۴۰۱

اثرات کاهش نرخ بهره

به طور کلی افزایش میزان نرخ بهره به این صورت است که منجر به افزایش هزینه وام و کاهش میزان تقاضا برای وام و با اهدافی همچون جمع آوری پول سیال در اقتصاد انجام می شود و در واقع در این حالت از اوراق قرضه استفاده می شود و تقاضا برای اوراق قراضه رو به فزونی می گذارد.

به عبارتی همانند اهرمی عمل می کند که در نهایت می تواند منجر به کاهش نرخ تورم شود و از سوی دیگر باعث می گردد، تقاضا برای اونس ، نفت ، کامودیتی ها  و کریپتوها کاهش یابد.
نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی، مساله جنگ اوکراین و روسیه از یکسو و مشکل چرخه تامین انرژی و کامودیتی ها از سوی دیگر ممکن است فرمول های قبل را از بین ببرد و نگذارد همچون قبل عمل کند. هرچند که همه تغییرات و عوامل را باید در بلندمدت مورد بررسی قرار داد اما آنچه که در حال حاضر پیداست پس از انتشار خبر افزایش نرخ بهره، بازار نفت و انرژی که بشدت تحت تاثیر تحریمات است واکنش چندانی نداشت از سوی دیگر اونس مثبت شد و کامودیتی ها و بازار کریپتوها نیز مثبت شده اند

 

 

۱- افزایش نرخ ارز و نوسانات آن که بازارهای موازی را تحت تاثیر قرار می دهد.
۲- شیب  تند تورم که دیده می شود.
۳-افزایش شدید قیمت مواد غذایی و مواد روزانه مصرف  که خبر تلخ و داغ این روزهاست.
۴- قطعی برق صنایع در فصل گرم سال که در سال گذشته نیز تجربه شد.
۵- سیاستگذاری های غیرکارشناسی بر بازار داخلی و اعمال آن در بازار فولاد و اعمال دامنه منفی ۳ درصد در بورس کالا اثرات خاص خود را در پی خواهد داشت.
۶- افزایش نرخ بهره که به طور کلی در اقتصاد بسته ای همچون ایران اثر چندانی ندارد اما ممکن است در قیمت جهانی فولاد اثر گذار باشد و بنابراین نرخ های پایه بازار داخل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به عبارتی وقتی تورم روند افزایشی پیدا می کند اولین اثرات آن در بازار خوراکی و پس از آن در بازار مسکن مشاهده می گردد و بلاشک اثرات بعدی آن بازار فولاد خواهد بود گویا همه این عوامل باهم پیک تورمی سنگینی را در تابستان آتی رقم خواهد زد.

 

 

شرکت کیهان ندا گستر کاوه با نام تجاری لوله دپو که در زمینه خرید وفروش لوله های جدار چاهی و تجهیزات مربوط به حفاری در حدود ۳۰سال سابقه فعالیت مستمر دارد.قادر به همکاری با شما متقاضان گرامی میباشد.خواهشمندیم جهت استعلام قیمت وهمچنین انجام خدمات مربوطه انواع لوله های فولادی با شماره های ۳۳۹۵۰۰۹۶-۰۲۱و۳۳۹۵۰۰۹۷-۰۲۱و شماره همراه وپیام رسان ۲۹۱۵-۱۸۶-۰۹۱۲تماس حاصل فرمایید ضمنا برای آشنایی بیشتر با مجموعه لوله دپو میتوانید به صفحه اینستاگرامی ldepo.ir(لوله دپو)مراجعه نمایید