preloader
درباره لوله پلیسه فولادی چه میدانید ؟

درباره لوله پلیسه فولادی چه میدانید ؟

لوله پلیسه در طی فرایند پلیسه گیری در صنعت به وجود می آید. روش های مختلفی برای پلیسه گیری لوله پلیسه وجود دارد که آن ها را بر اساس جنس، اندازه و شکل لوله ها انتخاب می کنند. از روش های پلیسه گیری می توان به روش صیقل مغناطیسی، ارتعاشی، الکتروشیمیایی، چرخشی و ذرات ساینده اشاره کرد. در این بین روش صیقل مغناطیسی سرعت زیاد تری دارد

لوله پلیسه را می توان در زمینه های مختلف استفاده کرد. از کاربردهای متداول لوله پلیسه می توان به صنعت نظامی، خودرو، هوافضا و غیره اشاره کرد. برخی از فرآیندهای برش یا پروفیل ، لوله هایی تولید می کنند که پایان آن کاملاً صاف نیست ، که به حذف ریج سمت چپ در لبه (معروف به بور) و صیقل دادن آن نیاز دارد. فرآیند اشکال زدایی لوله یکی از مواردی است که هدف آن از بین بردن برف و صیقل دادن لبه ها و سطح قطعه کار برای رسیدن به یک پایان کاملاً صاف است.

انواع لوله پلیسه

  • لوله پلیسه مانیسمان
  • لوله پلیسه فولادی

لوله پلیسه ی فولادی

 

لوله ای از جنس فولاد است که با روش های مختلفی پلیسه می شود. لوله ی سیاه درزداری از زیر مجموعه های لوله های فولادی است که در صنعت ساختمان و سایر صنایع استفاده می شود. می توان از این لوله جهت انتقال مایعات و ساخت فلزات استفاده کرد. لوله های فولادی که با فلز روی پوشانده می شوند را لوله های گالوانیزه می گویند.
لوله های سیاه به دو دسته ی درزدار و بی درز تقسیم می شوند. لوله فولادی پلیسه ی درز دار در انتقال مواد مایع، تولید پروفیل، ساخت سازه های فلزی استفاده می شود. از لوله پلیسه ی بی درز در ساخت مخازن پالایشگاه ها، نیروگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود.لوله های فولادی یکپارچه از یک فولاد گرد جامد ساخته شده است که ورق آن گرم می شود و تحت فشار قرار می گیرد تا زمانی که این فولاد درون یک لوله توخالی شکل بگیرد.

تولید لوله های فولادی ضد زنگ ERW نیازمند کویل های HR است. لوله های فولادی ضد زنگ که به این ترتیب تولید می شوند بسته به نیاز صنعتی به طول مورد نیاز کاهش می یابند. این لوله ها و لوله های ضد زنگ پس از آن در معرض تمیز کردن برای از بین بردن خاک هستند. علاوه بر این ، به این لوله ها و لوله های نورد شده عملیات حرارتی داده می شود تا تنش هایی که ممکن است در اثر جوش و فرآیندهای تشکیل ایجاد شوند ، از بین برود.

عملیات حرارتی در کوره دائمی نورد مداوم انجام می شود. کوره دارای دستگاه های ضبط دما و کنترل کننده ها است. پس از فرآیند عملیات حرارتی ، لوله ها و لوله های SS صاف شده و در معرض ترشی برای از بین بردن مقیاس از سطح قرار می گیرند.

لوله پلیسه مانیسمان

 

لوله پلیسه مانیسمان به لوله های بدون درز گفته می شود که به آن ها seemless نیز گفته می شود. لوله بدون درز با مجبور ساختن فلز مذاب از طریق یک قالب در قسمت مرکزی به شکل لوله ای طولانی از فلز مداوم تشکیل می شود که به طول های مناسب بریده می شود. معمولاً ۲۱ فوت یا ۴۰ فوت است اگرچه طول های دیگر در دسترس هستند. لوله های بدون درز بر خلاف لوله های نورد و جوش داده شده که درز جوش داده شده است از نظر سازگاری یکنواخت تر است.

لوله پلیسه بدون درز نیز معمولاً در مقابل فشار و دمای بالاتر عملکرد نسبت به جوش لوله مقاومت می کند. بنابراین معمولاً برای استفاده در سیستم های فشار قوی ترجیح داده می شود. جریان سیال از طریق لوله یکپارچه به طور کلی نسبت به لوله جوش داده شده نیز کمتر است.

در لوله بدون درز هیچ جوشکاری یا اتصالی وجود ندارد و از بیلت جامد گرد تولید می شود. لوله بدون درز تا مشخصات ابعادی و ضخامت دیواره در اندازه های ۱/۸ اینچ تا ۲۶ اینچ OD وجود دارد.

تفاوت لوله پلیسه مانیسمان و لوله درز جوش مستقیم

 

لوله جوشکاری مقاومت الکتریکی (ERW) توسط نورد فلز و سپس جوشکاری آن به صورت طولی در طول آن تولید می شود. لوله بدون درز با اکسترود کردن فلز به طول مطلوب تولید می شود. بنابراین لوله ERW در سطح مقطع خود دارای یک اتصال جوش داده شده است ، در حالی که لوله بدون درز هیچ اتصالی در سطح مقطع خود ندارد.

در لوله پلیسه مانیسمان هیچ جوشکاری یا اتصالی وجود ندارد و از تابلوهای جامد گرد تولید می شود. لوله بدون درز مانیسمان تا مشخصات ابعادی و ضخامت دیواره در اندازه های ۱/۸ اینچ تا ۲۶ اینچ OD به پایان رسیده است. لوله پلیسه مانیسمان قابل استفاده در برنامه های فشار قوی مانند صنایع هیدروکربن و پالایشگاه ها ، اکتشاف و حفاری نفت و گاز ، حمل و نقل نفت و گاز و سیلندرهای هوایی و هیدرولیکی ، یاتاقان ها ، دیگهای بخار ، اتومبیل و غیره.

لوله های پلیسه ERW یا مقاومت الکتریکی جوش داده شده به صورت طولی جوش داده می شوند ، از Strip / Coil ساخته می شوند و تا ۲۴ اینچ تولید می شوند. لوله پلیسه ERW از روبان فولادی که از طریق یک سری غلطک کشیده می شود تشکیل می شود و به یک لوله تشکیل می شود که از طریق یک بار الکتریکی ذوب می شود. این ماده عمدتا برای کاربردهای فشار کم و متوسط مانند حمل و نقل آب / روغن استفاده می شود.

اندازه های مشترک لوله های پلیسه فولادی ERW از ۲/۸ اینچ OD تا ۲۴ اینچ OD در طول های مختلف تا بیش از ۱۰۰ فوت است. اتمام های سطحی در قالب های برهنه و روکش وجود دارد.

 

شرکت کیهان ندا گستر کاوه با نام تجاری لوله دپو که در امر فروش لوله های جدار چاهی وتجهیزات مربوطه به حفاری در حدود ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد درخصوص خرید وفروش انواع لوله های جدار چاهی قادر به همکاری با شما همکاران گرامی میباشد .لذا خواهشمند است جهت استعلام قیمت و همچنین انجام خدمات مربوطه مانند مشبک(شیارزنی ) لوله فولادی با شماره های ۳۳۹۵۰۰۹۶-۰۲۱و۳۳۹۵۰۰۹۷-۰۲۱ وشماره همراه وپیام رسان ۲۹۱۵-۱۸۶-۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید . ضمنا برای آشنایی بیشتر با مجموعه لوله دپو میتوانید به صفحه اینستاگرام ما ldepo.irlمراجعه نمایید وروزانه از فعالیت مجموعه ما مطلع گردید