preloader
راهنمای خرید لوله

راهنمای خرید لوله

راهنمای خرید لوله به دلیل حجم بالای مصرف لوله در صنایع صنعتی و ساختمانی و نقش مهم آن در انتقال سیالات از اهمیت ویژه‌ای در میان خریداران لوله برخوردار است. خرید هر محصولی در دنیای امروز به دو صورت سنتی و آنلاین صورت می‌پذیرد. از سویی خرید آنلاین یکی از به صرفه‌ترین روش‌های معاملات با توجه به ترافیک‌های عظیم شهری در این روزهای جامعه ماست و از سوی دیگر، اگر هزینه‌های رفت و آمد را در نظر بگیریم، امکان خرید اینترنتی کار را برای بسیاری از متقاضیان محصولات فولادی که در نقاط دور دستی نسبت به تهران قرار دارند، آسان کرده است. بدین منظور کارشناسان مجرب مجموعه لوله دپو به منظور کمک به شما در امر خرید راهنمای خرید لوله را برای شما آماده کرده‌اند.

 

 

نکاتی که قبل از خرید لوله باید بدانید

پیش از خرید لوله نیاز است اطلاعات کلی از لوله‌ها داشته باشیم تا بدانیم لوله مناسب‌تر برای کار مورد نظر ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا هم بهترین نتیجه را داشته باشد و هم از لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه باشد. لوله‌ها در انواع مختلفی وجود دارند اما به طور کلی در دو دسته بدون درز و درزدار قرار می‌گیرند.

لوله‌های مانیسمان (مانسمان)، سبک و سنگین (گوشتدار) از لوله‌های بدون درز و لوله‌های درز مستقیم و درز مارپیچ (اسپیرال) از لوله‌های درزدار (درزجوش) به شمار می‌آیند.

بیش‌ترین کاربرد لوله‌های بدون درز در انتقال سیالات پرفشار مانند نفت و گاز است، به عبارتی حساسیتی که در انتقال این نوع از سیالات وجود دارد سبب شده به منظور انتقال آن‌ها سراغ این لوله‌ها بروند و لوله‌های درزدار به منظور تست آب و گاز به کار برده می‌شوند.

 

چه مشخصاتی از لوله به هنگام خرید اهمیت دارد؟

باید مشخصات انواع لوله را قبل از خرید بدانیم . با توجه به کاربرد و حساسیت لوله مورد نظر، پارامترهایی را مد نظر قرار دهیم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  •  سایز لوله
  •  ضخامت یا رده
  •  آلیاژ و گرید مورد نظر
  •  تست های پاس شده یا شرایط کاری لوله
  •  مقدار مورد نیاز (متراژ، تناژ یا تعداد)
  •  محل تخلیه