preloader
تحلیل قیمت فولاد در هفته های آتی وپایان سال ۱۴۰۰

تحلیل قیمت فولاد در هفته های آتی وپایان سال ۱۴۰۰

 هفته گذشته تقاضا در بازار ضعیف بود. مهمترین دلیل آن امیدواری به امضاء برجام و کاهش قیمت ارز بود. در مورد قیمت ارز خبرهایی اعلام شد که قیمت مورد نظر دولت زیر ۲۵ هزار تومان نیست. از طرف دیگر با باز شدن بازارهای چین قیمت های جهانی شروع به افزایش کرد. در کنار این مسایل بحران اکراین باعث افزایش قیمت نفت شد. در نتیجه قیمت پایه شمش در بورس افزایش یافت. عرضه های اعتباری این اجازه را به بورس داد که بیشترین حجم درصد فروش شمش را در هفته گذشته شاهد باشد. با این روش بورس به بازار سیگنال داد که قیمت اعلامی میلگرد کاهشی نخواهد بود و به همین دلیل بازار مقاطع روز دوشنبه و سه شنبه دلگرم کننده و امیدوار بهبود یافت. افزایش ناگهانی قیمت میلگرد در بورس تقاضاها را از سمت بورس به بازار منتقل کرد آنچنانکه از ۲۱۹ هزار تن میلگرد عرضه شده در بورس تنها ۱۳ هزار تن آن معامله شد. دلیل این امر آن بود که موجودی های انباشته در بازار با قیمت بهتر همراه با پرداخت زمان دار، رقیب بورس بود. به همین دلیل به علت عدم تغییر قیمت میلگرد، قیمت شمش در بازار تغییری نکرد. برای هفته های آینده باید به دو مطلب اساسی توجه کرد :
اول به علت بسته شدن اعتبارات بانک ها، پول در بازار نیست و معاملات با پرداخت یک هفته تا ۱۰ روز صورت می گیرد. در نتیجه کارخانجات نورد با مشکل نقدینگی روبرو هستند و همین امر باعث شده است که حجم عرضه میلگرد توسط کارخانه ها با کندی و به صورت ناقص صورت پذیرد. در هفته های آینده ممکن است شاهد این امر در مورد شمش هم باشیم.
دوم به نظر می رسد که روند افزایش قیمت در بازار جهانی حداقل تا یکی دو هفته آینده ادامه داشته باشد.
بحران اکراین، قیمت نفت و تقاضای چین این نگاه را تقویت می کند. قطع گاز و برق بعضی از تولیدکنندگان فولاد هم کمابیش جسته و گریخته به این امر دامن می زند. اما هفته پیش رو هفته تعطیلی بازار و آخر ماه بهمن است، بنابراین انتظار نمی رود تغییر جدی در روند بازار دیده شود. موجودی های ارزان قیمت انباشته شده در انبارها همراه با تعطیلی وسط هفته روند بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در مورد ورق از نظر قیمتی ورق های مبارکه و اکسین با کف خود فاصله زیادی ندارند اما روند تقاضا بسیار ضعیف است.
بسیاری از تجار دور اندیش سال آینده را با بودجه موجود به گونه دیگری می بینند و حتی با فرض امضاء برجام در کوتاهترین زمان ممکن، تورم سنگینی را برای سال آینده پیش بینی می کنند این تورم ناشی از افزایش قیمت تمام شده به علت بالا رفتن قیمت سوخت و دستمزد می باشد .
نباید فراموش کرد که کاهش شدید وام دهی بانک ها حجم تولید را به شدت پایین آورده است معمولاً رکود در همه جای دنیا کاهش عرضه را به دنبال دارد بنابراین استدلال جهش قیمت ها در سال آینده با نگاه به افزایش قیمت تمام شده و کاهش عرضه بی راه نیست.
بنابراین دو هفته اول اسفند ماه امکان دارد بازار شاهد اتفاقاتی باشد که دور از انتظار است . 

 

شرکت کیهان ندا گستر کاوه با نام تجاری لوله دپو که در زمینه خرید وفروش لوله های جدار چاهی و تجهیزات مربوط به حفاری در حدود ۳۰سال سابقه فعالیت مستمر دارد.قادر به همکاری با شما متقاضان گرامی میباشد.خواهشمندیم جهت استعلام قیمت وهمچنین انجام خدمات مربوطه انواع لوله های فولادی با شماره های ۳۳۹۵۰۰۹۶-۰۲۱و۳۳۹۵۰۰۹۷-۰۲۱و شماره همراه وپیام رسان ۲۹۱۵-۱۸۶-۰۹۱۲تماس حاصل فرمایید ضمنا برای آشنایی بیشتر با مجموعه لوله دپو میتوانید به صفحه اینستاگرامی ldepo.ir(لوله دپو)مراجعه نمایید