preloader
لوله درزدار  تست آب  چیست ؟لوله فولادی -لوله جدار چاهی

لوله درزدار تست آب چیست ؟لوله فولادی -لوله جدار چاهی

لوله درزدار تست آب چیست؟

این لوله از جمله لوله های درزدار می باشد که از ورق فولادی ساخته می‌شوند. به این صورت که ورق های فولادی در سایز و ضخامت مورد نظر برش خورده سپس به کمک غلتک‌ خمیده می‌شوند و سطح مقطع گرد می گیرند. پس از خمیده شدن ورق ها دو لبه آن به یکدیگر نزدیک شده و درز اتصال آن ها به دو شیوه جوشکاری زیر پودری و جوشکاری مقاومت الکتریکی جوش می شوند. به همین دلیل با نام های لوله درزدار، درزجوش یا Welded شناخته می‌شوند.

انواع لوله درزدار تست آب
  • لوله درزمستقیم تست آب
  • لوله اسپیرال تست آب

لوله درزمستقیم و اسپیرال (درزمارپیچی) دو نوع مهم از لوله های درزدار فولادی تست آب هستند که روی آن ها تست هیدرواستاتیک انجام شده است. لوله اسپیرال توسط ورق های رول از دهانه دستگاه نورد لوله به حالت مارپیچ خارج گردیده و سپس جوشکاری می شوند. این لوله ها در برابر فشار و دمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و معمولا از داخل آن سیال عبور می کند.

این لوله در بازار با نام های لوله درزمستقیم تست آب، لوله تست آب، لوله فولادی تست آب و لوله فولادی درزدار تست آب نیز شناخاته می شود.

مشخصات فنی لوله درزدار تست آب

برای تولید این لوله ها از استانداردهای DIN2440، DIN2394، BS1387، API5L استفاده می شود. همچنین گواهینامه استاندارد کیفی ملی ایران به شماره ISIRI3574 نیز برای این لوله ها می باشد. انجمن تأمین آب آمریکا (American Water Works Association) نیز استانداردهایی در زمینه طراحی و ساخت سیستم های انتقال آب ارائه کرده است. لوله های فولادی که طبق استاندارد AWWA C200 ساخته می شوند از لحاظ ابعاد هندسی کمی متفاوت بوده اما از لحاظ جنس و متریال مشابه لوله های API و ASTM A53 هستند. همچنین این لوله ها را می توان از جنس های دیگری مثل ASTM A36 ،ASTM A570 و ASTM A139 نیز تولید کرد. لوله هایی که طبق این استاندارد ساخته می شوند هم به صورت درزدار مستقیم (خطی) هم به صورت درزدار اسپیرال (مارپیچی) قابل تولید اند. از لوله های با درز جوش زیرپودری و مستقیم القایی از سایز ۱۰ اینچ تا ۱۸ اینچ که دارای ضخامت ۴ تا ۱۰ میل می باشند در دو نوع تست شده و تست نشده در مصارف آبرسانی و صنعتی استفاده می شود.

این لوله ها معمولا ًاز ورق St33 و St37 به صورت درزدار دوسر ساده و دوسر دنده ای تولید می شوند

تست هیدرو استاتیک لوله درزدار تست آب :

لوله های که به صورت درزدار تولید می شوند برای آنکه در مصارف آبرسانی و .. دچار مشکل نشوند باید مورد آزمایش بازرسان قرار بگیرند از این رو بر روی آنها تست هیدرواستاتیک انجام می شود. این تست جهت ارزیابی کیفیت لوله و استاندارد بودن مواد اولیه مورد استفاده در آن ها و بررسی نشتی لوله به کار می رود. لوله های درزدار بر اساس برخی از فاکتور ها از جمله ضخامت ورقی که از آن تولیده شده اند فشار خاصی را می توانند تحمل کنند. در تست هیدرواستاتیک، لوله ها تا فشار مورد نظر و بالاتر از آن با آب پر می‌شوند و با توجه به سایز و ضخامت هر لوله در زمان مشخصی در آن فشار نگه داشته می‌ شوند. در صورت عدم نشتی از بدنه و به خصوص درز جوش لوله مورد تایید قرار می گیرد

 

شرکت کیهان ندا گستر کاوه با نام تجاری لوله دپو که در زمینه خرید وفروش لوله های جدار چاهی و تجهیزات مربوط به حفاری در حدود ۳۰سال سابقه فعالیت مستمر دارد.قادر به همکاری با شما متقاضان گرامی میباشد.خواهشمندیم جهت استعلام قیمت وهمچنین انجام خدمات مربوطه انواع لوله های فولادی با شماره های ۳۳۹۵۰۰۹۶-۰۲۱و۳۳۹۵۰۰۹۷-۰۲۱و شماره همراه وپیام رسان ۲۹۱۵-۱۸۶-۰۹۱۲تماس حاصل فرمایید ضمنا برای آشنایی بیشتر با مجموعه لوله دپو میتوانید به صفحه اینستاگرامی ldepo.ir(لوله دپو)مراجعه نمایید